بهترین ابزارهای طراحی UI یا طراحی رابط کاربری را بشناسید

یکی از راه هایی که یک وب سایت می تواند طراحی سایت مشهد در نگاه اول توجه کاربران را به خود جلب کند، طراحی رابط کاربری (UI) ساده و جذاب است. اکنون ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند آنچه را که در ذهن دارید ایجاد کنید. اگر به طراحی UI علاقه مند هستید یا در این زمینه فعال هستید، پیشنهاد می کنم تا پایان مقاله با رشددانا همراه باشید؛ زیرا هدف ما ارائه بهترین ابزارهای طراحی UI به شماست.
تعریف مختصری از رابط کاربری (UI).
به طور کلی، UI یا طراحی رابط کاربری فضایی است که تعامل بین انسان و ماشین را برقرار می کند. جالب است بدانید که این سوال تنها مربوط به دنیای دیجیتال نیست، بلکه از زمان های بسیار قدیم مطرح بوده است. امروزه با گسترش رایانه ها، موضوع طراحی کاربران بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این اصطلاح، افراد با تخصص بسیار کمی در رایانه ملزم به استفاده از رایانه و ارتباط با ماشین ها هستند. بنابراین، طراحان با استفاده از خلاقیت خود به دنبال راهی برای ساده سازی این ارتباط هستند و بنابراین طراحی رابط کاربری به حوزه دیجیتالی تبدیل شده است.
آیا طراح رابط کاربری باید به این فکر کند که عناصر مورد نیاز در کجا باید قرار گیرند؟ چه فرمی لازم است؟ دکمه ارسال فرم باید کجا باشد؟ چه اشکالی دارد و بسیاری موارد دیگر که طراحی هر قسمت از این نیاز به خلاقیت و استفاده از ابزارهای مربوطه دارد.
با بهترین ابزارهای طراحی UI آشنا شوید
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، ابزارهای زیادی برای طراحی کاربر وجود دارد. سوالی که طراحان رابط کاربری اغلب با آن مواجه هستند این است که از کدام یک از ابزارهای موجود می توانند برای حرفه ای تر جلوه دادن طرح های خود استفاده کنند. در زیر بهترین ابزارهای طراحی رابط کاربری یا (Best UI Design Tools) را معرفی می کنیم تا به شما کمک کنیم تا نرم افزار مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کنید.
Adobe XD
نرم افزار Adobe XD Professional از سال 2016 منتشر شده است، پس از ارائه آزمایشی، این نرم افزار به سرعت در بین طراحان محبوب شد. بلافاصله پس از راه اندازی این استقبال، او توانست تماس های دائمی خود را به دست آورد. رشد و محبوبیت بسیار زیاد Adobe XD از ابتدا به دلیل سهولت استفاده، دقت و کارایی آن بود.
Adobe XD به شما امکان می دهد نسخه های اولیه طرح های خود را آماده کرده و به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توان دستورالعمل‌های استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت، مسیرهای مختلف سایت و غیره را به کارفرمایان و کاربران نشان داد. برای دیدن بهتر طرح آسان برای استفاده.
نرم افزار Framer X
Framer X یکی از این نرم افزارهاست که کمک زیادی به طراحی رابط کاربری حرفه ای می کند. نمونه سازی این ابزار ساده است و تعامل با آن چندان پیچیده نخواهد بود. طراحانی که با React کار می کنند می دانند که نیازی به جستجوی کد و همگام سازی بیشتر ندارند.
برنامه Framer X یک برنامه تحت وب است. بنابراین می توانید طراحی رابط کاربری خود را در هر کجا که هستید و در هر رایانه ای که دارید طراحی کنید و حتی خطاهای طراحی را به طور همزمان ویرایش و برطرف کنید.
اگر هزینه این نرم افزار را بپرسید باید بگوییم که پس از عضویت در این اپلیکیشن پنل کاربری در دسترس خواهد بود که به عنوان طراح رابط کاربری می توانید با استفاده از این نرم افزار 3 پروژه رایگان ایجاد کنید. پس از تکمیل 3 پروژه ذکر شده، باید یک اشتراک این اپلیکیشن خریداری کنید که هزینه آن از حدود 14 یورو در ماه به بالا برای شما محاسبه می شود.
نرم افزار Mockup Plus
Mockup Plus یکی از برنامه هایی است که به طراحان رابط کاربری اجازه می دهد پروژه های مختلف را به سادگی و آسانی ایجاد کنند، می توان از آن در سیستم عامل های ویندوز و مک استفاده کرد، حتی مجوز برنامه ای که تجاری است و طراحان رابط کاربری باید برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنند.
بنابراین، اگر به دنبال یک نرم افزار خوب برای ساخت موکاپ (نمونه های اولیه) خود هستید، MockUp Plus توصیه خوبی است. اگرچه این اپلیکیشن کاملا شهودی است و سیستم طراحی موجود در آن با کمترین زحمت انجام شده است، اما باید گفت که با مطالعه طرح های رابط کاربری خود در ایلاستریتور یا فتوشاپ و انتقال آن ها به این برنامه، می توانید تا حد زیادی صرفه جویی کنید. صرفه جویی در زمان و کاهش خستگی
حتی جالب تر از بالا استفاده از Mockplus است، شما نیازی به کد ندارید و بعد از مدتی می توانید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.